Vi är mirakel

publicerat i Allmänt;
17 januari
Det är söndag och min kropp är lite snällare mot mig idag. Temperaturen har stigit utomhus och solen försöker ta sig igenom det grå molntäcket. Maken skrapar bort snö från växthusets tak. Halleluja för takskrapor! :-)

(null)

Visst känns dagarna lite längre nu? Idag går solen inte ner förrän 15:22. 
(null)
I fredags eftermiddag

Såg så vackra bilder på vår älskade planet, Moder Jord. Det är alltid en sån hisnande känsla att tänka att vi far omkring där bland planeter, månar, solar...i detta enorma universum... Ibland känner jag mig liten när jag tänker på det, men egentligen är ju alltihop så stort. Även våra liv här är stort! Mirakel! 
Visst är det märkligt att vi ofta missbrukar vår jord och vår tid här? Oroshärdarna i världen visar tydligt vårt missbruk. Klimatförändringarna likaså....
Vi letar liv, liknande vår, på andra planeter. För vi vill ju inte vara ensamma. Och så finns den egoistiska tanken att om/när vi förstör jorden måste mänskligheten hitta en ny planet att bo på....sådana är vi...
Vi som fick välja...gott eller ont...kärlek eller hat...
Vi får aldrig glömma att vi alla är skapare av våra liv. Medskapare. Vi är inte små, vi är stora! Mirakel. Här på jorden för att göra gott. Välj kärlek <3 Och kom ihåg att säga ifrån när ont sker, det är också kärlek! 
Amen ;-)

(null)
("Lånat" från Fb)

(null)
(Från Fb)

(null)
Ser du hjärtat? Det lyser lite. <3

Igår kände jag mig så begränsad av sjukdom och av pandemin. Man blir väldigt less ibland, eller hur? Det är mänskligt! 
Idag tar jag nya tag och försöker ha tålamod. 
Inför nya veckan: Vi fixar det här! Vi är inte små, vi är stora mirakel! 

I morgon går solen upp 08.41...;-)

Kärleksljus och Mirakel
❤️

Taggar: #mirakel#ljusaretider#vårtidpåjorden#oroshärdar#klomatförändringar;

Kommentera inlägget här :