Drömmar

publicerat i Allmänt;
Söndag 24 januari

(null)
Älskade sol sprid ditt ljus <3

(null)
Precis! :-)

Drömmen försvann som oftast när jag vaknade i morse. Men känslan dröjer kvar. Ibland är jag tacksam när jag vaknar att det otäcka eller jobbiga bara var en dröm. Kanske en nödvändig dröm för att bearbeta något? Andra gånger vill jag behålla känslan och kanske till och med återvända in i drömlandet.
Idag vaknade jag med en känsla av förundran. Men jag minns ju inte över vad. :-) 

(null)
"Skrovligt" och halt på vägen. Men det bekymrar inte Pavvo <3

(null)
Och här står Balder <3 Grindvakt? 

Har du läst om tiken Boncuk? I Turkiet. Hon väntade utanför sjukhuset, där hennes husse vårdades för en blodpropp. I sex dagar väntade hon och återseendet var översvallande! <3 Hunden är människans bästa vän! Eller hur? 

Söndag. Vilodag. För dem som har möjlighet. Huvudsaken är ju i vår stressiga tillvaro att vi har dagar för återhämtning. Det behöver ju inte vara en söndag. :-)

Nu stänger vi gränsen mot Norge. Inreseförbud. Exceptionellt beslut. Det är mycket av sådant i coronatider. Vi behöver skydda oss så klart men visst känns det konstigt....


Till sist, några visdomsord:

(null)


Kärleksljus
❤️

Taggar: #drömmar#vakna#minnas#känsla#väntandehund#stängdgräns;

Kommentera inlägget här :