Lördag i torpet

publicerat i Allmänt;
Lite mer snö föll under natten. Snön är i ganska blöt form men den lyser upp lite. 

(null)
Lite "mystiska" spår på gården...;-)

Ibland blir man lite "sur" på folk. Undrar hur de tänker och om de överhuvudtaget bryr sig....
Skrev följande tankar igår efter att ha bläddrat mig igenom nyheterna: 
Huvudlöst och egotrippat

Hur tänker vissa människor? Tänker de alls? Är det här med raketer och smällare någon form av drift som man bara "måste" följa? De som skjuter mot andra människor, hur är de funtade? Och tror man att det finns vissa dagar som är "smittfria" så att man kan samlas i stora folksamlingar just då? 

Fyrverkerier är vackra men de låter och skräpar ner och är farliga. Denna egoism är skrämmande. Hundar och andra djur lider och en del dör. Människor skadas. Varför "måste" man??? Huvudlöst beteende. Mitt i en pandemi dessutom....

Tycker du att jag är för fördömande? Det är ju lite "inne" just nu att inte döma så mycket, att vara förstående och helst tyst. Men om vi slutar säga ifrån när människor gör skada för sitt eget nöjes skull, då är vi på fel väg...eller? 

(null)Kameran ger inte rättvisa åt den vackra azalean. Så här "plastig" ser den inte ut. Den är fantastiskt vacker. 

Maken är lycklig. Hockeyn har startat igen! "Nu blir det hockey varje dag", meddelar han mig. "Okey", tänker jag, "Är maken nöjd är jag nöjd" :-) Om sanningen ska fram så tittar jag också...då och då ;-)

Just idag är det "Gävle-Dala-derby"...det är alltid något speciellt :-) Vi pratade igår om hur man vänjer sig alltmer vid att det inte är någon publik på matcherna...

********

Mina tankar ilar ofta iväg till Norge och katastrofen där...det är så grymt, så sorgligt...

(null)

Dagens citat är välkänt men tål att upprepas:
"Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort"
- Astrid Lindgren -

Våga säga ifrån, säger jag. När du ser eller hör något som är fel, skadar, söndrar...För vi är inga "lortar" eller hur? :-)

Håll ut! 
Hoppfullheter
❤️



Taggar: #lördagitorpet#huvudlöst#egotrippat#blötsnö#azalea#katastrofeninorge;

Kommentera inlägget här :