Närbild

publicerat i Allmänt;
Igår kväll: 
(null)
Foto: Linnea Friberg

Jag har gjort det! Ätit årets första semla! Gott! Vi fick besök igår. Två som ville upp till snön, till vintern. Och ta med sig Balder på en riktig långpromenad. Inte undra på att Balder älskar dem, yngste sonen och hans flickvän. :-) Alltid lika mysigt att träffas och vi håller på det där med avstånd. 


(null)
Närbild: blomma. Jag tycker mig se några "figurer" i bilden. Vad ser du? :-)


(null)     
Närbild: snö på grenar. Och "iskulor". Även här kan jag låta fantasin skena iväg och "se" ett och annat. :-)

Läser om vilka det var som stormade kongressen i Washington. Det var: högerextrema rasister. Vita. Många var konspirationsteoretiker. Många rika och högutbildade. 
Något att ta till sig och försöka förstå vad som händer...Jag erkänner gärna att jag blir lite rädd. För detta är farligt, på riktigt!
5 människor dog i tumultet. En av dem var en polis. 

Världen behöver goda ledare. Goda och kloka. 

—————-
Jag har varit dålig på att följa skidlandslagets framgångar. Men jag har förstått att det finns många glädjande och överraskande segrar. Grattis till dem och grattis Sverige! <3

Här hos oss är det hockey som gäller :-) 

*********
Snö. Det har snöat en hel del här och mer är på väg. Varning klass 1 meddelar SMHI. Gäller många län i landet. Hur har du det i din vrå av världen?

Och på tal om snö. Har du sett bilderna från Spanien? Oj, oj...Där är de inte vana vid sån vinter. 

Var rädd om Dig! 
Inte minst i trafiken! 

Så gör vi oss en bra vecka för alla! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #närbild#förstasemlan#vinter#snövarning#mysigtbesök#grattisskidlandslaget#vilkastormadekapitolium;

Kommentera inlägget här :