Svart och vitt

publicerat i Allmänt;
(null)
Kort från igår. Idag snöar det. 

Jag blir lite less. Less på alla som försöker släta över och dämpa. Jag håller med om att allt inte är svart eller vitt eller ont eller gott. Men det finns det som är det. När man så tydligt ser skillnad, då har man rätt att ta ställning. Säga ifrån. Att inte säga ifrån när människor far illa eller något hemskt hotar, det är inte kärlek. 

De senaste händelserna i USA berör även oss. Demokratin är hotad.
" Ordet demokrati är en sammanfogning av grekiskans δμος demos, folket, och κράτος kratos, styre, med den ungefärliga betydelsen "folkstyre". I svenskan finns ordet belagt sedan 1596. (Wikipedia)"

Våga säga ifrån! Våga ta ställning! Våga vara arg! Känslor är inte farliga. Såvida vi inte stänger dem inne. De har en förmåga att komma ut långt senare, när "bägaren rinner över" och då kan de t o m vara skadliga. 

(null)
Rosor och snö bildar roliga figurer...

(null)
Och titta här, stubbarna har fått bollfrans :-)

Det är fredag. I dag antog riksdagen en tillfällig pandemilag. Den kan verka lite skrämmande men kanske är den nödvändig? För så här som vi har det nu med den allt ökande smittspridningen kan vi ju inte ha det. 
Men vad vet jag? Kanske kommer vaccinet i rättan tid? 

Nej, inga mer tankegångar och frågor om detta just nu för min del. Jag blir så "snurrig" :-)

Den här är bra:
(null)
:-D

Tillönskar Dig en riktigt fin helg! 

Kärleksljus
❤️



Taggar: #svartochvitt#ontochgott#pandemilag#detsnöar#sättanerfoten;

Kommentera inlägget här :