Förändring är möjlig

publicerat i Allmänt;
Får man bjuda på en kram? På distans förstås. 
(null)
Det är Kramens Dag idag! Kanske viktigare än någonsin att skicka kramar nu i denna tid. <3

Det är också en dag att uppmärksamma alla som dött i hedersmord och alla som lever i skräck för att mördas. 2002 dog Fadime Sahindal. Hennes pappa dödade henne för att hon ville vara fri och leva sitt liv och för att hon talade öppet om hedersmord...

—————-
Lady Gaga sjöng Amerikanska nationalsången och den nye presidenten sa att demokratin vann. Mot slutet av ceremonin kom solen fram och det kändes att nu vänder det mot ljusare tider. 
Jag blev så berörd när Kamala Harris svor sin vicepresidented. Tacksam över att jag fick uppleva denna stund då äntligen en mörkhyad kvinna nått detta ämbete! Fantastiskt! Mitt i denna mörka, svåra tid händer det något positivt! 

Ur president Bidens tal vill jag skriva de ord han betonade. Om och om igen.
Enhet, samarbete, tillsammans, samförstånd. Fred, demokrati, hopp, läkning, förtröstan. Försvara sanningen, försvara fakta. Allting är möjligt. Förändring är möjlig. 

Kan bara önska honom och Harris och alla de andra ett stort LYCKA TILL! 
Så många utmaningar ligger på kö. Och han tänker snabba på. Redan igår skrev han på Parisavtalet! Det börjar bra...:-)

Jag tänker på de där orden presidenten betonade. Önskar att alla politiker i vårt land också använde de orden...men vi har en lång väg dit, dessvärre....vår demokrati är i gungning...

Nu finns det kärlek och värme i Vita Huset igen. Som under Obamas tid. 
Förändringens tid är här!

————-
Den här är så söt och sann att jag bara måste dela den:
(null)

Nu ropar (piper) tvättmaskinen på mig igen. Och som duktig husmor lyder jag förstås..hi hi...fast inte på en gång...;-)

Kram
❤️

Taggar: #kramensdag#kram#presidentenstal#enhet#samförstånd#hopp#hedersmord;

Kommentera inlägget här :