Vinter

publicerat i Allmänt;
(null)
Så kom den, den efterlängtade solen! 

Det är kallt, det knarrar under stövlarna. Det är bedövande vackert. 

(null)

Jag vet att jag är priviligierad denna dag. Jag är ledig. Jag befinner mig söder om det väldiga snöovädret i Ångermanland. Klass 3-varning. Besvärligt och farligt. Hoppas att det är snabbt övergående! 
Söderut är det halkan och översvämningar  som är problemet. Isgator. Hu! 
Jag är priviligerad! Just nu i alla fall. Tacksam. 

(null)
Gillar "vinterblå " himmel  :-)

(null)
Snötyngd gran

Det ligger några stora grenar på tomten som gett vika för snötyngden. Tallgrenar. 

Jag njuter av ljuset idag. Tänker att även om det kommer grå eller snöiga dagar framöver så finns ljuset där och dagarna blir längre och längre. :-)

(null)
Gamle Pavvo på promenad i snön.  <3

(null)
Det har kommit en hel del...

(null)

Så vilar naturen under snötäcket.

Jag hoppas att vintern inte är för besvärlig för Dig! Där du är just nu. 

Corona och snösmockor...håll ut! Lätt att säga, lätt att önska...men vi fixar det här!!!

Solljus
❤️



Taggar: #vinter#priviligerad#snösmockor#njuteravljuset#solen;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av fotokoffe:

Ett sådant magiskt snölandskap. Än har det inte riktigt kommit så pass mycket på västkusten, men längtar!

Svar: Jag hoppas att ni får det på västkusten också!
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :