Äntligen

publicerat i Allmänt;
(null)

Fågelsången är inte så intensiv längre. Den skira grönskan har övergått ii en djupare grön nyans. Min vita rosenbuske är utblommad och vajar i vinden. Midsommarblomstren har gjort sitt. Det är juli, sommarmånad. Semestertider. Sommarlov. Badsäsong. Hängmattehäng. Mogna bär att plocka. Hömånad som man sa förr. Välkommen juli! 

(null)
De sista vita rosorna får som alltid vila i den fina rosenskålen <3

Ja, vad ska man säga om den där Ebba B. Stora rubriker, senaste nytt: "Ebba erkänner grovt förtal"! Oj, hoppsan, vad hände nu?Undrar man. Och funderar på om hon kommit till någon form av insikt om sin egen skuld i detta. Men läser man hennes inlägg på Fb så inser man att så inte är fallet. Tänkte citera henne först men ändrar mig. Min insikt är att jag inte förstår mig på henne…och allra minst förstår jag varför hon kallar sig kristen…???

(null)
Skönhet att njuta av :-)

Det är varmt idag. Hundarna drar sig till skuggan. 
(null)
Extra jobbigt med värmen när man är gammal…<3

Vi väntar besök till kvällen. Kärt besök. Barnbarnet och hennes pappa, vår äldste son. Och äntligen, äntligen kan vi få kramas! <3

Det är fredag: önskar Dig en fin helg! 

Solsken
❤️

Taggar: #äntligen#kramas#juli#hömånad#skugga#svårattförståsigpå#ebba#kristen;

Kommentera inlägget här :