Beslutet

publicerat i Allmänt;

(null)

"Jag hängde med på promenaden i dag. I långsam takt. Men matte går inte så fort hon heller." <3


Man tror att man kan förbereda sig. Men det kan man inte. Man tror att man minns hur det känns. Men nej…

Vi har så länge pratat om "efteråt". Väl medvetna om att vi måste ta beslutet när det känns rätt. Väl medvetna om att sorgen kommer att ta tag i oss, det kommer att göra ont…men också medvetna om att det vi gör, gör vi av kärlek…

Vi har en dag, vi har en tid.

(null)Det doftar gott i skogen: älggräset <3


Jag funderar:
När handeln utsätts för IT-attacker så att affärer måste stänga, då undrar jag hur det ska bli framöver. Vi ska ju bli ett kontantlöst samhälle….?

När en partiledare, som vill skärpa straff för vissa brott, själv begår ett sånt brott, erkänner men säger sig vara oskyldig….då undrar jag hur det står till egentligen med hederligheten…hur man som kristen kan tycka sig stå över lagarna…och partiet, hallå!…ingen reaktion? 

(null)
Tisteln har sin skönhet :-)
När jag skriver detta har Löfven ännu inte meddelat något beslut. När jag läser allas viljor och villkor….förstår jag inte hur han ska få ihop det…
Men nu kom besked om att talmannen ska föreslå Löfven som statsminister… forts följer…


(null)
Nu chansar jag hej vilt: Jungfru Marie nycklar?      

Det blåser upp här. Tar i ordentligt. 

Var rädd om Dig! 

Kärlek
❤️


Taggar: #beslut#sorg#kärlek#älggräs#kontantfritt#hederlighet#talman#förslag;

Kommentera inlägget här :