Låsa upp

publicerat i Allmänt;
Fredag 23 juli 2021
Jag ångrar ett ordval i gårdagens text om Utöya. Jag skev ungdomar men det var ju många barn som sköts ihjäl..eller skadades för livet….

Tänk så man kan förvrida skuldfrågan: har läst ett flertal från högerextremismen som anser att det är politikernas fel. "För hade de inte släppt in så många invandrare så hade det här aldrig behövt hända. Och offren får ju skylla sig själva."
Vidrigt, är min kommentar. Vad är din? 

(null)
Lås. Gamla lås. Gamla låsningar. Ibland behöver vi "låsa upp" de där gamla låsningarna inom oss. De som skaver och gör ont. Låsa upp och se på dem på nytt. Ur en annan synvinkel kanske. Det kan vara svårt, ta tid och kanske behöver vi hjälp. Bara vi själva har nyckeln…
—————

(null)
Så var det det där med "lyckopillren". I sommar är det ju växtligheten som är mina lyckopiller. Som den här pelargonen. Den där färgen…wow :-)

Finns det några allmänna positiva saker att skriva om? Hm…jo, om man ser efter ;-) "Miljötänk" är positivt. Som detta:
(null)
ICA:s påsar för frukt och grönsaker går utmärkt att återanvända som kompostpåsar för matavfall. :-)  Jättebra!  Coop kanske har något motsvarande? 

Bilen är nästan fullpackad. Med prylar. En del ska tvättas. Annat ska till insamling för återbruk. Vi har rensat…igen…och mer ska det bli. Den där känslan när man lämnar bort, den är så skön. Det är otroligt vad mycket man samlar på sig…mycket har varit till glädje , annat har varit nödvändigt. Men en dag behöver man det inte längre. Så varför inte dela med sig? Bra ur miljösynpunkt också. Tack och lov för secondhand-affärer där pengarna går till välgörenhet. <3

(null)
"Hej, jag heter Klematis och jag klättrar och klättrar. Nu har jag klättrat upp över vindskyddet för att se vad de gör där på uteplatsen. Jag siktar vidare upp mot den blå himlen." ;-)

Blå himmel. Tänk vilken fin sommar, så många dagar som himlen varit blå. :-)
Dagen började sval men nu är det riktigt varmt igen. Lite oroande börjar det bli att det är så torrt i markerna. Regn, lagom med regn vore bra. Kan man beställa? :-)

Önskar dig en riktigt fin helg! 

Omtanke
❤️

Taggar: #låsaupp#återbruka#barn#lyckopiller#klematis#torrtimarkerna#finhelg;

Kommentera inlägget här :