Farmor, vet du?

publicerat i Allmänt;

Lördag 3 juli 2021

(null)Vännerna

"Farmor vet du?"

Nä, vadå?

"Mamma sa att när du är hos farmor kan du äta sju glassar om dagen".

Oj, då! 

"Jag har godisförbud i en månad men jag kan äta glass. Och kex."

Okey, då vet vi vad som gäller.

Och glassförrådet är välfyllt. :-) Och godisförbudet är självvalt. "För att undvika socker". Klokt val! :-)


Äntligen är barnbarnet här. Äntligen får vi kramas! 

Hon har blivit så lång! 

(null)
Promenad i skogen. Ibland blir det till att springa. :-) (Farfar verkar ha svårt att hänga med…)

Det är en väldigt varm dag och det fläktar bara ibland. Sonen ger sig ut och springer…låååångt…och jag oroar mig som mammor ofta gör…"han får väl inte solsting"….nej då, han kommer välbehållen tillbaka…<3Tack och lov! 
(null)
Gäller mig …;-)

Smultronen är mogna så de har vi plockat, jag och Izabelle. Smultron smakar mer sommar än någonting annat, tycker jag. <3

(null)
Smultronpllock. :-)

När resten av gänget gick ner till sjön för att bada, stannade jag och Pavvo kvar för att vila en stund. Det tyckte Pavvo var en dålig idé….så det blev till att ge upp vilandet och gå de andra till mötes. ;-)

Kvällen kommer bestå av grillning och fotboll. Heja Danmark! Och förhoppningsvis många glada skratt, precis som det varit under dagen. :-)

Det här med sommar,vuxna barn och barnbarn, det är en ljuvlig del av livet:-) Så ska det ju vara. Men det är inte så för alla, tyvärr. Jag är tacksam för det jag har just nu. <3

(null)
Jag tror att hon är lycklig…<3 Jag är det när jag ser henne. <3

Hoppas att din lördag är/har varit lika fin som min. :-)
Var rädd om Dig! 

Lycka
❤️


Kommentera inlägget här :