Lev-Ande

publicerat i Allmänt;
(null)
Under många och långa perioder har detta varit ett problem för mig. Lite bättre nu. :-)Det är en konst…

I natt var fullmånen gul. Så vackert. Men så svårt att fånga på bild. 
(null)
Ett försök att fånga Moder Månes sken

Måndag 26 juli 2021

Det är en konst att Leva också. Att leva levande. Nu menar jag inte att "verkligen leva" är det som självutnämnda "experter" anser är att Leva. Livscoacher och dyl. Utan det jag menar och det jag vill är att vara:
LEVANDE
Lev-Ande
För mig att leva med och i andligheten. Kropp, själ och ande. De alla flesta människor håller nog med om att vi har en kropp och vi är en själ. Men det där med ande… :-) Många finner sin andliga hemvist inom religionen. Andra i naturen. Eller inom new age. Jag och många andra har vår personliga tro. Alla med samma utgångsläge: vi söker något som är utöver "kickar" och tillfälliga lyckorus. Något som kanske inte alltid kan förklaras i tid och rum men något som bär. Upplevelser. Kärlek. Frid. Mening. Det i sin tur är det som, i alla fall, när det gäller mig, mynnar ut i min värdegrund. Om människors lika värde och utifrån detta tar jag min politiska ställning. 
Krångligt? Jag vet, jag är lite "krånglig". Hi hi ;-)

(null)
:-)

Sommaren fortsätter med hög värme. Gräsmattan är fortfarande grön men med bruna fläckar som blir allt fler. Regn till växtligheten tack! Gärna nattetid. :-)

(null)
Petunia <3
När maken och jag idag letade efter ett kubbspel som vi vet att vi har/haft kikade vi in ett förråd som vi "ska"rensa ur, konstaterade vi att där var mer grejer än vad vi trott…dock, mest yngste sonens prylar. Grrr…här ska rensas! Jodå, sonen får självklart bestämma, ha kvar eller lämnas bort. Något kubbspel hittade vi inte…:-( 

Vilodag idag. Förutom sånt som "måste" göras. Vi ska se vad som måste skördas i växthuset nu. Tacksam sysselsättning. :-)

Lev väl! 
Sov gott! (När det är så dags)
:-)

Lev-Ande
♥️






Taggar: #lev#konstenattsova#konstenattleva#levande#petunia#leta#kubbspel#regntack;

Kommentera inlägget här :