Värme

publicerat i Allmänt;
(null)
Igår kväll. Vi tog en promenad i den ljuvliga, vackra, varma sommarkvällen. En svalkande vind var precis vad som behövdes för att det skulle vara lätt att gå i värmen.  (null)Tur att jag hann med att plåta de vackra blommorna i dikesrenarna här innan "någon" plöjde ned dem. "Det är ju snart vinter", som ni vet :-(  Denna prästkrage är från vår gård. 

Grattis Italien! EM-mästare. Väl förtjänat tycker jag. Väldigt spännande match. Härlig fotboll. :-) Att finaler ska avslutas med straffar är lite synd men nu blev det så. Att delar av de engelska fansen använder sitt missnöje till rasistiska påhopp är sorgligt. Att prinsparet med son stod med stort avstånd mellan sig medan övrig publik inte hade något avstånd alls…såg underligt ut…undrar hur det gick med smittan? 

Det varnas för högra temperaturer i landet. Högsommarvärme. Vi uppmanas att dricka mycket vatten! 

(null)
<3
Idag skulle Pavvo fyllt 14 år….<3

(null)
Erik Hedins fantastiska målning av Pavvo. Extra betydelsefullt att ha nu <3

Min ena svärdotter fyller år idag! Grattis till henne. <3 Håller alla tummar för att kunna fira henne till helgen. :-)

Gamla stugans sovrum är det enda rummet där det känns lite svalt. Där är jag just nu. :-) 
Drömmer mig åter igen till Gotland och Tofta Strand….

(null)

Nåväl. allt har sin tid…sägs det ;-)

Hoppas att Du är där Du vill vara! 

Drömmar
❤️

Taggar: #värme#sommarkvällar#italien#mästare#rosor#födelsedagar#tavla#erik#hedin#dikesrenar;

Kommentera inlägget här :