Kan du gissa?

publicerat i Allmänt;
Tisdag 27 juli 2021

(null)
Torrt  i bäcken. Men ändå magiskt vackert. 

Dagens Positiva Rubriker kommer från Good News Magazine:
"Grönland stoppar all prospektering av olja"
"Nepal, första landet där antalet tigrar nästan fördubblats."
:-)

Mitt i all negativ nyhetsrapportering kan man hitta ett och annat guldkorn. :-)

Och så kan man ju inte bli annat än glad över svenska tjejerna i OS. Handboll och fotboll. Wow!!!

(null)
Vad är detta? Kan du gissa? (Facit i morgon):-)

Jag har alltid varit intresserad av samernas kunskap och traditioner. Och det finns några platser jag varit på flera gånger och gärna skulle vilja återvända till: Vilhelmina och Fatmomakke En av mina käraste vänner var från Vilhelmina. Hon vandrar inte på jorden längre men hon finns med mig. <3 En av de medium som jag gillar mest, kommer också från Vilhelmina. Det är sierskan Anna-Lena Vikström. Läser att hon ska skriva en bok om sin hembygd och förfädernas kunskap och traditioner. Det ser jag framemot att få läsa om. <3

Det är väderkaos i Kalmar. Stackars de drabbade. Väderkaos (skyfall och blixtnedslag) verkar tyvärr bli allt vanligare förekommande… orsaker har vi ju så olika åsikter om i vårt land…jag struntar i åsikterna och lyssnar på fakta…

(null)

Här blåser det en skön vind. Tack och lov. Och det känns att det här nog är sista "heta" dagen på ett tag. 

Var varsam med dig! 
Du är Värdefull! 
Även när det inte känns så! <3

Varsamhet
❤️

Taggar: #gissa#magisktiskogen#medium#favorit#vilhelmina#annalena#väderkaos, #godanyheter;

Kommentera inlägget här :