Hur ska det bli?

publicerat i Allmänt;
(null)
Idag slog den ut, den vackra pionen! <3 Och den doftar så sött och gott. Flera knoppar är på gång. 

Igår kväll: 
"Jag går och lägger mig nu", säger jag till maken. "3 - 1 till Frankrike i andra halvlek, matchen är klar", säger jag. Maken säger godnatt och ser vidare. Jag har svårt att sova, vänder och vrider på mig. Kollar mobilen. "Va?" 3-3 i förlängning…efter straffar vinner Schweiz!!! ???  Allt kan hända…det kan snabbt vända…även i fotboll ;-)
Och i kväll….vinna eller försvinna….för Sverige…hu så spännande! :-)
Det går ju knappt att säga "heja blågult"….för även Ukraina är ju "blågula" ;-)

(null)
Gammelnosen <3 (tyvärr kom en skugga med) Pavvo <3

Var är gamlingen?", undrar maken när Balder är inom synhåll men inte Pavvo. "Han måste vara i köket", säger jag. För säkerhets skull går jag in i gamla huset och kollar. Nej, inte där. Det skramlar inifrån "salongen" där kaos ännu råder. Där står han. Bredvid ligger ett lock till en sillburk…och han håller som bäst på att slicka i burken…det luktar sill…men jag vet att burken är tom. Maken hade lagt den i glasinsamlingen som finns i en kasse där. Hur Pavvo fått ur burken ur kassen är en gåta. Skruva av lock har han alltid varit skicklig på. Han är snart 14 år, hör och ser dåligt men luktsinnet är det inget fel på! :-)Och ja, sillburken var den jag hittade i kylskåpet nyss, den från i påskas…

Varmt och soligt. Men det dyker upp lite mörkare moln på himlen ibland. Åska? 

(null)     Nere vid sjön igår. De syns dåligt men det ligger två änder på bryggan :-)

Första talmansrundan idag. Löfven fick jordgubbar till fikat. :-) 

"Hur ska det bli?", säger mamma i telefon. Ja, hur ska det bli?

Ta hand om Dig! 

Kärlek

♥️


Taggar: #hurskadetbli#pionen#blommar#gammelhunden#sillburken#fotboll#alltkanhända#alltkanvända;

Kommentera inlägget här :