Magin i vardagen

publicerat i Allmänt;

Måndag 14 juni 2021

Minne:

Början av tonåren. Sitter i rummet som jag delade med min syster. Lyssnar på Simon & Garfunkel. Min  första LP snurrar på skivspelaren som jag själv sparat ihop till genom att avstå godis ett helt år. Musiken gav inte mycket utrymme till mina föräldrar att hitta "fel" på. Vackra melodier  och fina texter. Lågmälda röster. Men en dag står pappa där i dörröppningen. Han har hittat ett "fel"..."Sound of silents", det är ju helt ologiskt ju".. :-)

För mig var och är det inte ologiskt. Men man måste fundera ett varv till. Djupare. Och lyssna! <3

Magi. Sound of silence. Magi.Att våga vara öppen för det magiska. Och finna att mycket av det vi upplever som magi egentligen är något naturligt…och tvärtom…:-)

(null)Den magiska skönheten. Den man inte ser direkt…men plötsligt ….<3

Magi för mig är som en extra dimension i livet. För dig kanske magi är något helt annat eller något du aldrig funderar på. Vi är olika men lika. :-)

"Magiskt" säger vi ofta om vackra solnedgångar t ex. Något naturligt som vi upplever som magiskt. Som när jag målar, lager på lager som först inte ser ut som "någonting" men när jag tittar närmare så finns där en hel del….:-)

(null)
Som denna t ex. 
(null)
"Nalle Puh" t ex fanns med i tavlan!
(null)
Och det här paret! Han i svart, hon i vitt! :-)
(null)
"Damerna"

Att färgen skiftar beror på kameran. I verkligheten är nyansen någonstans mitt emellan…:-) 

Mirakel då? Men det är ju vi! Att vi går omkring här på jorden! <3 
Det oväntade som händer, mot alla odds t ex, det kallar jag mirakel. :-)

Sverige spelar sin första match i EM i kväll. Kan man förvänta sig lite magi? Eller bör man hoppas på mirakel? ;-) Don’t ask me! :-)

Ta hand om Dig! 

Magi
♥️

Taggar: #magi#vardagen#naturligt#soundsofsilence#tavla#fotboll#sverige#mirakel;

Kommentera inlägget här :