Om de var sanna

publicerat i Allmänt;
(null)
Ängen ner mot sjön

Onsdag 23 juni 2021

Tänk om de varit sanna, de där mailen som dyker upp i inkorgen. Vissa dagar flera på rad. De där på märklig svenska eller konstig engelska och med mycket "mystiska avsändare."  Jag hade varit mångmiljonär nu om de varit sanna. ;-)De går direkt till papperskorgen. Radera! Om jag trott på dem hade mitt bankkonto  varit länsat för längesen…Jag tycker synd om de som blivit lurade. :-(


Och så har vi alla de där amerikanska männen som söker kontakt på Instagram. De har börjat dyka upp igen…Bort! :-)

Brukar du också få konstiga Mail? 

Det finns så mycket märkligt i datavärlden. Men mycket bra också! :-)

(null)
Gamla ladan. Gammalt lås. 

När jag ser det där låset så tänker jag på det där med konflikter. Att ingen vinner på konflikter. Är det alltid sant? (Jag menar inte stora konflikter, som krig. Där finns ingen vinnare) Att våga ta konflikten kan vara ett sätt att låsa upp ett låst förhållande. Att "vädra ut". Och hitta en gemensam lösning. Då är båda parter vinnare. Det går naturligtvis inte alltid men ibland. 

Och på tal om konflikter: nu backar C i frågan om fri hyressättning i nyproduktion…??? Vad händer nu???

Ikväll spelar Sverige igen! Mot Polen. I S:t Petersburg. Bland de svenska fans som är där har två testats positivt. Suck…det var väl inte väntat annat?  Fotbolls-EM är publikfest men i pandemitider…? Men ändå: Heja Sverige!!!

Tack för att Du tittade in här! <3

Hoppfullheter
♥️


Taggar: #sanna#mail#märkliga#luras#amerikaner#konflikter#vinnare#fotboll#sverige;

Kommentera inlägget här :