Sommarsolstånd

publicerat i Allmänt;
(null)


Måndagen 21 juni 2021
Årets längsta dag. 
En ödesdag för regeringen. 
Och det gick som väntat. 

Jag är kluven inför detta. Är tacksam övar att regeringen skött pandemin så bra. Det har känts tryggt. Och det är ju en nästan märklig känsla att plötsligt kastas tillbaka till det politiska läget. Men det är ju framtiden det handlar om. 
En otäck oro griper tag i mig när Ebba B håller sitt anförande. Så hårt, så aggressivt, så kallt. Är detta framtiden? 
Men, jag är besviken på Löfven för ignoransen mot V. Allt har blivit en märklig populistisk röra. Istället för att följa ideologierna. Å andra sidan så är det långt ifrån bara Löfvens fel, i det här minst sagt problematiska parlamentariska läget. 

Ja, det här var mina tankar, min reaktion…alla har sina tankar och sina reaktioner. Eller inte alla. Det finns de som "inte bryr sig"….man kan ju undra vilket Sverige de vill ha? 

Nu ska regeringen begrunda…

(null)
Balder är trött i värmen <3

Det är Internationella yogadagen i dag. Jag saknar yogan…. den är bra för kropp och själ men….min kropp sa "stopp"….;-(

Midsommarvecka…det är en härlig tid nu. Naturen "prunkar" :-) Och ja, jo..det vänder nu…långsamt…det oroar inte mig…huvudsaken är att vi inte går mot kallare och mörkare tider i politiken! 

(null)
Vinden sprider den gudomliga rosendoften :-)

Tack för att du ville titta in här! 
Välkommen tillbaka! 

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #sommarsolstånd#längstadagen#regeringskris#somväntat#tryggt#kluven#yogadagen#rosendoft;

Kommentera inlägget här :