Vinst och förlust

publicerat i Allmänt;
(null)
Gräslöken blommar :-)

Lördag 19 juni 2021

När det är regeringskris och pandemi…känns det bra att ha en svensk vinst i en  fotbolls-EM -match att jubla över. ;-)

Det spekuleras i massmedia nu om vilka som förlorar och vilka som vinner på regeringskrisen. Jag erkänner att jag oroar mig lite. Eller mycket. Samtidigt som jag förstår att V ledsnat på att vara "dörrmatta". Lite dålig timing kanske? Hm…när är det bra timing? 

Äsch, det är lördag, betydligt svalare väder än igår och ute står skapelsen i full blom. Politiken kan jag inte göra något åt just nu…;-)

(null)
Den där nyansen….wow! 

Jag delar den här varje juni, tror jag. Blir aldrig trött på den och den beskriver så starkt precis som det är nu! 

Nu går solen knappast ner,
bländar bara av sitt sken.
Skymningsbård blir gryningstimme
varken tidig eller sen.

Insjön håller kvällens ljus
glidande på vattenspegeln
eller vacklande på vågor
som långt innan de har mörknat
spegla morgonsolens lågor.

Juninatt blir aldrig aldrig av,
liknar mest en daggig dag.
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
och bärs bort mot ljusa hav.
- Harry Martinsson -
(null)
14 juni 2016 kl 21.46. <3

Dagens wow! Har ni läst om det tusenåriga ägget? Arkeologer hittade på en utgrävningsplats i Israel, ett hönsägg som var helt intakt efter 1000 år! Fantastiskt, eller hur! Det finns t o m gula kvar i den som nu ska DNA-analyseras. 

(null)
Rosenbusken är nu översållad med blommor. En sån blomprakt! Och vinden sprider den goda doften. <3

Sara Wedlund är död. Endast 45 år gammal. Minns hur imponerad jag var över vad denna späda tjej klarade av på friidrottsarenorna. Hon kom från "ingenstans" och glänste under några få år. 2003 la Sara av sin karriär och drog sig undan. Hennes kropp orkade inte mer. Sara hade den hemska sjukdomen anorexia. Vila i frid, Sara <3

(null)

Det varnas för kraftig åska över vissa delar av landet. Dock ingen varning här i min lilla vrå av världen. 

Du är väl rädd om Dig? Bra! :-)

Glädje
♥️

Taggar: #vinst#em#förlust#regeringskris#gräslök#wow#tusenårigtägg#vilaifridsara;

Kommentera inlägget här :