I den guldgula solen

publicerat i Allmänt;
(null)
"Vi föds till liv av den guldgula solen" (G Linderholm) 
Jag och Balder njuter i solen. + 14 i skuggan. Ljuvligt!  Snösmältningen tar ordentlig fart nu. <3

(null)
Boken jag lyssnar till nu. Så intressant. Fint uppläst av författaren. Själva boken ska jag skicka till mamma. Hon vill alltid ha något att läsa. Jag har inte sett filmen, har Du?

Mina tankar vandrar iväg när jag sitter där i solen. Om varandet. Nuet. I coronatider. 

Den där misstänksamheten..."vad är det media döljer, varför redovisar de inte allt, vad händer bakom kulisserna"...osv...Vanligt bland konspiratörer.

Så finns det också rasisternas misstänksamhet: "varför berättar inte media om vilken nationalitet/hudfärg förövaren har"?....när det sen visar sig vara en vit svensk, så blir det väldigt tyst...

Jag orkar inte gå omkring med en misstänksamhet som andra skapat. Jag tror inte på allt som står i media, en del får man ta med en nypa salt. Viktigt är att läsa mer än  den braskande rubriken. Rubriken har sällan så mycket med innehållet att göra. Men den fyller sin funktion som lockelse. 

53 nya dödsfall i covid-19. En vän undrade varför det inte finns en kolumn för antal tillfrisknade. Det hade ju varit bra men det fungerar ju inte praktiskt. De flesta tillfrisknar hemma. Ingen har väl möjlighet att kolla upp antalet? 


Allt "från och till" med vaccinet, har jag gett upp att engagera mig i. Jag lär få vänta lääänge....


Nu lite humor:

(null)

:-)  Tack "Broderauttexten" för alla skratt! 

Tisdag 23 mars. Natten mellan lördag och söndag går vi över till sommartid. I nästa vecka börjar påsken! 

Det händer mycket nu :-)

Var varsam med Dig! 
Du är Värdefull för Du är Du!

Solsken
❤️


















Taggar: #vår#guldgula#solen#misstänksamhet#media#påsk#sommartid;

Kommentera inlägget här :