24 mars

publicerat i Allmänt;

Det blåser kraftigt ute. Det knäpper i huset och träden bugar sig. Balder blir konfunderad. Undrar vad det är som låter. Han är på helspänn eftersom husse är inne i stan och han väntar och längtar. Minsta lilla tecken från mig kommer att få honom att spritta till och börja skälla. Öronen på skaft. ;-)

————-

Män med makt

"Svag i köttet och anden"...hans egna ord. 

"Jag tafsar inte, jag kladdar"...

"Hon blev lite klängig".

Jag kan självklart inte bedöma vad som är sant eller falskt i våldtäktsmålet. Ord står mot ord och det finns inte bevis nog för en rättegång. Men jag mår illa när jag ser och hör "toppjuristen" hålla presskonferens och ge sin version, smutskasta målsägande och försöka framstå som ett offer. Det direktsänds i SVT... är inte detta förtal? 

9 av 10 personer som polisanmäls för misstänkt våldtäkt lagförs aldrig...

—————-

(null)Längesedan jag målade denna...längesedan jag överhuvudtaget målade. Tycker själv om den här. För mig har den en djup andlig betydelse. <3


Visst känns det så här ibland? 

(null)

<3

Jag ska inte tjata om att hålla i... eller jo: håll i! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #toppjuristen#blåst#balder#mårilla#tavla#ensam;

Kommentera inlägget här :