9 månader före jul

publicerat i Allmänt;
Solen gör sina försök att tränga genom molnen. Den kraftiga vinden är kall. Bara små fläckar med snö kvar på gården. Vi huttrar och blir inte ute så länge. 

(null)
När det närmar sig påsk är det gula tulpaner som gäller :-)

Jungfru Marie Bebådelsedag idag. Aha, då är det alltså 9 månader kvar till jul! ;-) Tänker jag som har lite svårt för att tycka, tänka och tro omkring det här med jungfrufödsel. 

Min personliga insikt är att jag inte måste ta ställning till detta märkliga. Och i och med att jag inte är "kyrklig" längre så behöver jag ju inte "bekänna" min tro på jungfrufödseln via trosbekännelsen. 

(null)Jungfru Maria

Fick meddelande om min framtida pension nyligen. Nuförtiden dimper det ju inte ner något orange kuvert längre utan nu går det via e-post. Summan har inte blivit högre för det ;-) Jag stirrar på de små siffrorna och undrar om det inte fattas några?  Nej...så klart inte. Jag får ju skylla mig själv som är född kvinna, jobbat inom låglöneyrken, stannat hemma tidvis med barn, haft sjukperioder som följd av stress....

"Är man inte född med silversked i mun, får man skylla sig själv", som ungmoderaten sa...

—————

(null)     För ett år sedan 25 mars -20 kl 18.26 "brann" himlen....

Oroande informationer om pandemin är det dagligen nu. Man talar t o m om en ny pandemi...Allt fler yngre bli sjuka. Svårt sjuka. 

Det är dess värre Verkligheten. Den går inte att sudda bort, men man får nog försöka ta in den bit för bit. Allt vi kan göra är att göra vårt bästa. En av restriktionerna som ofta verkar glömmas bort är: begränsa nya kontakter så mycket som möjligt. 

Det är dock tillåtet att skaffa nya kontakter på sociala medier :-)

Och det är alltid tillåtet att äta våfflor! Speciellt idag!!! :-)

Solljus

❤️

Taggar: #mariebebådelse#våfflor#bekännelse#pension#nyakontakter#nypandemi;

Kommentera inlägget här :