Värdefull

publicerat i Allmänt;

Matchen: semifinal i SDHL. Den går på tv om man har kanalen. Jag försöker följa den i de stora "kvällstidningarna"...inte ett ord om matchen hittar jag...inget "försnack", ingen laguppställning, inga kommentarer, inga resultat, inget eftersnack...

Det är bara grabbar, män, karlar, gubbar...Damhockey? Nä...:-(


Det är den 8 mars 2021

Internationella kvinnodagen

Inga blommor eller grattis kan ersätta vad denna dag egentligen handlar om...rättigheter, jämlikhet, jämställdhet...inom alla områden. 

Tacksam till alla starka, modiga kvinnor som startat och fortsätter kvinnokampen! 

(null)

Den som inte förstår hur nödvändig kampen är måtte leva i blindo. Eller så är det män som 
är livrädda att mista sin makt. 

(null)Tecknet för Venus  används ibland  som symbol för  kvinnan  och/eller feminismen. (Wikipedia)

Min favorit inom feminismen idag är Feministpastorn". Hon skriver idag bl a att "Jesus gjorde mig till feminist" :-)  Något för framför allt de konservativa inom kristendomen att fundera på en stund ;-)

Själv har jag idag fått vara med i en ung kvinnas favoritgäng med kvinnor. Vilken ära! <3

(null)     

Var stolt kvinna! Du är så värdefull! <3

Girl Power!
Wow! Wow!
❤️

Taggar: #kvinnodagen#girlpower#damhockey#värdefull#tacksamhet#feministpastorn;

Kommentera inlägget här :