Vila i vissheten

publicerat i Allmänt;
(null)

När man mår dåligt är man inte alltid mottaglig för "käcka råd". "Kunde jag, så kan du" t ex. Idag möttes jag av orden: "Misslyckad är du bara om du ger upp"...
Jag är gammal nog för att veta att såna ord, såna livsråd, är just det som kan knäcka en människa. Jag har erfarenhet av att vara i djup depression, utmattad, utbränd...och "kommit igen". Om och om igen.Med hjälp från stöttande människor. Men mest av egen kraft! Av mitt egen "jävlar anamma". Men jag har också fått insikten om att ibland måste man "ge upp".För att kampen knäcker en.  Det är inget misslyckande. Det är att vila i vissheten om att när jag släpper taget öppnar jag upp för något nytt. Kanske får jag syn på den där "stigen"....:-)

Det gäller att veta vad som är mina drömmar och vad som är andras. 
Att leva efter de förutsättningar som finns. För mig. För dig. 


Just nu handlar mitt liv, mitt nu, mitt varande om att klara dagen trots värken i kroppen. Det är inte synd om mig, jag lever inte ensam, jag har hjälp. Men känslan av att inte "duga" eller "räcka till", skulle jag gärna slippa. Kravet, bilden utifrån, tidsandan..."den lyckade människan"...

Jag är inte misslyckad
Jag är "Miss Lyckad"
:-)

(null)
Jag minns inte om jag "döpte" denna tavla till "Skogsfolket" eller "Trädfolket" men för mig är nu "Trädfolket" det rätta. Man får titta en stund på den så ser man hur fler och fler varelser dyker upp :-)

Det är Dymmelonsdag. I morgon är det Skärtorsdag. Det är redan mycket trafik på E4:an. Hoppas att alla tar det lugnt. 

Kom ihåg: 
Du är Värdefull och Du duger som Du är! Du räcker till! 

Vårljus
❤️


Taggar: #vila#i#vissheten#stigen#käckaråd#misslyckad#påsktrafiken;

Kommentera inlägget här :