Vårvindar och förväntan

publicerat i Allmänt;
 "Vårvindar friska, leka och viska"...eller viskar gör de inte i dag, de väsnas ganska rejält, tjuter snarare. ;-)

Söndag 21 mars 2021
Dagens tema är bl a: 
Internationella dagen för avskaffande av rasdiskriminering
Internationella Downs Syndrom-dagen
Världspoesidagen
Internationella färgdagen

Kanske har du  "Rockat sockorna" idag? <3
(null)

Är tacksam för allt stöd jag fått för mitt inlägg igår. Känner mig mindre ensam nu. En kommentar gjorde mig extra glad: "att vara ärlig mot sig själv och sin omgivning är att ta 100% ansvar" <3 Så sant! 
Ansvar. Att ta ansvar. Det är också ett sätt att visa kärlek. <3

Ett annat ord, är ett som dyker upp hela tiden nu: Respekt. Respekt för andras åsikter. Självklart så länge andras åsikter inte skadar någon, kränker någon. eller presenteras som fakta eller sanning när det inte är det.

Att skaffa kunskap om vad som är våra rättigheter och vad som är våra skyldigheter är viktigt. Att bara stå och skrika om personliga rättigheter utan att ha läst på är idiotiskt. Lagar och förordningar finns för att skydda oss, inte för att "jävlas". Att medvetet gå ut och demonstrera bland en massa andra människor och därmed öka smittspridningen är bara egoistiskt. Och olagligt. Punkt slut amen! :-)

(null)

Jag delar med mig av mina "vår-sommar-tavlor", fulla med blommor och änglar, idag. 
De får symbolisera min glädje och förväntan inför all pånyttfödelse. Varje litet vårtecken. Naturen är besjälad. Den är en gåva att förvalta väl. 

Andas
Andas in
Andas ut

Förväntan
❤️



Taggar: #vårvindar#tjuter#ansvar#tacksam#respekt#rättigheter#skyldigheter#skydd#änglar#förväntan;

Kommentera inlägget här :