Grått, varmt och ett minne

publicerat i Allmänt;
Först lite "måndag"

(null)
Nä...har inget positivt att säga om vädret idag...;-)  Grått...

Grått är också mitt hår. Men det ska det bli ändring på. Långt är det också! Coronafrisyr...Jag skojade med frissan när jag klippte mig senast, i augusti, att "vi ses i april då!"...det hann bli maj...

Hon såg lite skeptisk ut först, min frissa, när jag dök upp. Kollade och kollade om igen på sina anteckningar, jo, 24 augusti...:-D 
Det är en nästan overklig situation att se oss två i spegeln, hon stående och jag sittande och båda med munskydd...vem hade trott detta för 2 år sedan....som ur en konstig film om framtiden...:-)

Coronafrisyren försvann bit för bit, det gråa är gömt under det rödbruna. Är så nöjd. Varför jag inte behåller det grå? Vissa människor får sån där fin vitgrå/silvergrå färg när de blir äldre, jag får "råttfärgat"...;-) Så jag färgar. 

———————-
Tisdag 11 maj 2021
Det är betydligt varmare idag. Och uppehåll. Men grå moln. Vet att det är bättre söderut. Hoppas många har möjlighet att njuta. Årets första dopp kanske? 

——————-
(null)
De hörs och syns i verkligheten. De surrar. Men är för små för fotot. Bina <3

Att favoritlaget klarade sig kvar i högsta serien efter kvalet, var en stor glädje och lättnad.Nu har det kommit smolk i glädjebägaren. Två spelare är anklagade för våldtäkt. Den förste fick vara med och spela trots utredning. Klubben tar nu helt avstånd. Det känns som om något av stoltheten för klubben gått sönder...och tankarna går till offren...i första fallet handlar det också om misshandel. Ingen är ännu dömd. Även om det finns en machokultur inom laget, vet inte om det är så, är det ändå varje spelares personliga ansvar att inte begå brott. De är förebilder för så många unga...

Oroshärdarna i världen. Mina tankar går till Västbanken, så hemskt att konflikter trappas upp där igen. 

Mina tankar går också till det land som Migrationsverket kallar "säkert" men som i verkligheten måste vara ett av världens farligaste. Sprängdåd igen och igen och igen...nu senast mot en flickskola. Vad är en afghansk flickas liv värt? Inte mycket verkar det som eftersom omvärlden är så tyst...

Oj, nu blev det ett långt innehåll idag. Tack för att du ville läsa. <3

Avslutar med ett sommarminne från en sommar jag bara har små skärvor av minnen av. Jag var bara tre år. Men helt klart lycklig över cykeln :-) Blond var jag då och  ända tills jag fick barn. ;-) Lockarna har kommit "tillbaka" på äldre dar. 

(null)

Var fortsatt rädd om Dig! Kanske är pandemin snart över? Hoppas får man! :-)

Vårvärme
♥️

Taggar: #grått#coronafrisyr#varmt#minne#smolkibägaren#oroshärdar#hoppas;

Kommentera inlägget här :