Pingstdagen

publicerat i Allmänt;
(null)
Inte baddags ännu...inte ens doppa tårna...det blåser en nordlig kall vind...

Natt mot söndag:

"Äsch...."

Min kommentar om Eurovisionsfinalen....Tack Tusse, vilken stor artist du är!!!

Jag har inget emot hårdrock men den ska vara bra...och det var den tydligen för"folket" röstade på Italiens bidrag och jag "fattade ingenting" ;-)

Nu är jag lomhörd med en galen tinnitus och nynnar på "Voices"...;-)

(null)Tallkottar ..unga tallkottar...


Pingstadagen 23 maj 2021

 När det är kallt ute får man lov att ta på sig tjockare jacka och stövlar när man ska ut och gå. Även om det är i slutet av maj...

Vi går mot ängen. Det hörs hundskall. Och ett mysigt möte mellan vänner uppstår där på stigen, mellan tvåbenta och fyrbenta. ;-)

(null)De blommar nu! De söta små violerna!

(null)Kabbelekan trivs vid vatten

Det är inte bara växter som fascinerar under promenader här i trakten..

(null)Titta! Han har fått hår på huvudet nu! Och sällskap, av en tjej...:-)Jag har mina aningar om vem som skapar dessa figurer men är inte säker....:-)

Om en vecka är det Mors Dag och sen vandrar vi strax in i juni. Även om det redan blommar i naturen så har vi ännu att se framemot: "Den blomstertid nu kommer"...<3

Våren är lite "pirrig"...så mycket firande på gång...student, avslutningar, bröllop, konfirmation...även om jag själv inte har sånt på gång i min närhet så finns pirret kvar som minnen. Hoppas alla som firar får härliga minnen att glädjas åt, trots rådande coronatider...

Önskar Dig en fin vecka! 

Ljus och Värme

♥️

Taggar: #pingstdagen#kallvind#fattaringenting#tacktusse#violer#kabbeleka#pirrigt;

Kommentera inlägget här :