Sommardag!

publicerat i Allmänt;
Vilken härlig känsla det är att öppna ytterdörren på morgonen och mötas av en omvärld full med fågelkvitter, fjärilsprål, grönska och varma solstrålar! Om så bara för en dag. Det är kärlek i luften. Fåglarna "frågar och svarar", jagar varandra, uppvaktar varandra och bygger bo. Det är 24 grader varmt i skuggan! 

(null)
Husse klipper gräset. Då får vi ligga här så att det inte råkar komma någon svans i vägen för gräsklipparen...;-)

Kristi Himmelfärdsdag 13 maj 2021.
Som traditionen bjuder, ingen gökotta. Har bara varit på en sån i mitt liv, för evigheter sen, men trevligt var det. :-)

Läste något kul på Fb idag:
"Kristi Himmelfärdsdag. Dagen då Jesus började jobba hemifrån" :-)

(null)
Påfågelsöga på besök idag <3

(null)
"Nej, jag kollar inte in bollen, jag håller koll på om "inkräktarna", ekorrarna, vågar dyka upp..."

Jag har berättat om det förr men det kändes aktuellt idag igen. När jag var i Jesusalem såg jag stenen med "fotavtrycken" från Kristi himmelsfärd...ja, det finns mer eller mindre påhittade ställen till Jesu minne överallt i staden. Stenen, avstampet, var nog det som krävde störst fantasi av alla. Nåväl, jag funderar på vad Jesus skulle tycka och tänka om dagens konflikter. Jag tror att han skulle be Israel att sluta bygga bosättningar på palestinernas mark. Denna eviga konflikt där så många oskyldigas liv offras. Nu skulle väl inte Israels regering lyssna på Jesus...därför måste vi ha modiga ledare i världen som säger ifrån...
Jag vet, mina ord och tankar är naiva...men hoppet om att kärleken är störst och övervinner allt, bor liksom i mig....

Nu ska jag ut och njuta av sommardagen. Hoppas att solen skiner och värmer dig! 

(null)
Ser du skillnaden? Ja, just det...olika bilar! :-D


(null)
Pavvo föredrar skuggan...dock är det + 25 där...

Må så gott Du kan! <3

Solsken
♥️

Taggar: #sommardag#klippagräs#påfågelsöga#kärlekiluften#konflikt#jerusalem#kristihimmelsfärd#avstampet#serduskillnaden;

Kommentera inlägget här :