Stegvis

publicerat i Allmänt;
Torsdag 27 maj 2021
Det uschligaste väder som tänkas kan i maj månad med översvämningar och förseningar och annat "elände" som följd. Jag kan inte vara positivare än så...sorry...;-)

Restriktionerna ska avslutas stegvis. Det låter förnuftigt ,tycker jag. Pandemin är inte över än. Läser om de olika stegen och inser att jag får ta in ett steg i taget. 

Steg 1 (kopierat från Expressen)
STEG 1 – släpps den 1 juni
• Nya deltagarbegränsningar för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar börjar att gälla. För arrangemang inomhus med anvisade sittplatser höjs taket till 50 deltagare. För arrangemang inomhus utan anvisade sittplatser är begränsningen fortsatt åtta deltagare. 
• För arrangemang utomhus med anvisade sittplatser höjs antalet till 500 deltagare. För arrangemang utomhus utan anvisade sittplatser höjs taket till 100 personer.
• Särskilda regler för idrott och tävlingsarrangemang utomhus, exempelvis motionslopp, införs och innebär att deltagarantalet höjs till 150 deltagare.
• Folkhälsomyndigheten kommer ha möjlighet att besluta om sänkta deltagartak regionalt.
• Marknader och nöjesparker kan öppna, men med krav på smittskyddsåtgärder.
• Lägerverksamheter för barn och ungdomar tillåts i mindre skala.
• Restauranger föreslås få hålla öppet till klockan 22.30. Alkoholservering kommer tillåtas till klockan 22.00.

Frågor på det? Kan jag inte svara på ;-)

(null)
29 maj 2020  blommade dessa skönheter 

Har skrattat åt några "fel" som kan bli när man skriver på mobilen ibland. Som t ex:
Tandkäkare ?
Plastsoppor?
:-D

Fortsätt hålla avstånd! 
Fortsätt bry dig om dig själv och andra! 
Det försöker jag göra, så gott jag kan. Uppmaningen är lika mycket till mig själv :-)

Värmen är på väg! 

Sol och värme, tack
♥️

Taggar: #stegvis#lättade#restriktioner#uschligt#väder#värmepågång;

Kommentera inlägget här :