Fredag

publicerat i Allmänt;
Fredag 12 november 2021

Solen gick upp 07.46 och går ner 15.24
Konrad och Kurt har namnsdag
Temadag: Alla krossade hjärtans dag
                    Globala lunginflammationsdagen
                    Miniatyrrävens dag (Dagen är instiftad av Mjölby porslinsrävsmuseum) Jag var bara tvungen att kolla vad detta var…;-)

(null)
På höstpromenad med matte och husse ;-) En sån fin höstdag idag. <3

(null)
Skönhet i november

Jo, jag såg herrarnas VM-kvalmatch igår….hade kanske förväntat mig en vinst? Inte för att Zlatan var med, utan ändå…
Nä, då var det roligare med damhockeyn. OS-kval. Damkronorna vann. Jajamen! ;-)

Att smittspridningen av corona ökar igen har väl knappast undgått någon…Och knappast någon är väl förvånad? Men tröttsamt är det! 

Men…trots mörker och pandemi. Vi har varandra. Vi är inga flyktingar bakom taggtrådsstängsel, vi har mat på bordet och tak över huvudet. Vi har frihet att tycka och tänka och klaga. Vi har så mycket att vara tacksamma för! Det vi tar för givet. 

Jag tänder ljus för världens flyktingar…Jag tänker speciellt på dem vid Polens gräns. De som inte vågar låta barnen somna då de riskerar att dö i kylan…må de alla ha en ängel som vakar över dem <3

(null)


Tillönskar Dig en fin helg! 

Frid
♥️






Taggar: #fredag#miniatyrrävensdag#flyktingar#änglarsomvakar#dåligfotboll#bradamhockey#f;

Kommentera inlägget här :