En onsdag i november

publicerat i Allmänt;
Onsdag 3 november 2021

(null)
"Matte hade tänkt bädda men jag boade ner mig i överkastet…Det är en sån där regnig och mörk dag. Visst går det bra att vara ute på promenad men det är mysigt att ligga inne och sova också" :-)

(null)
Det lyste så vackert om denna växt. Bröt av så fint mot det grå. 

Ibland dyker det upp nyheter som får en att på djupet fundera på liv och död. På mening med det som sker. Jag tänker på den chockerande tragedin som utspelade sig i Uppsala konserthus igår kväll. En man faller från sjunde våningen ner på en annan man. Båda dör. Ingen olycka och ingen brottsmisstanke, säger polisen… Jag vet att jag inte kan få svar på meningen med detta och det är dumt att ens fundera. Ändå finns tankarna där…tankarna om liv och död, om allt är uträknat i förväg, om vi alla har ett "dödsdatum"? Eller är allt bara en slump? 

Tankarna går till anhöriga och alla chockade. <3

(null)

Jag lägger upp den varje höst här på bloggen. Så i år igen: 
Tänd ljus
Låt inte mörkret hindra dig
att söka Ljuset.
Och när du funnit det,
låt andra se,
pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus skall leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd frihetens ljus i ofrihetens mörker,
tänd Trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd Hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd kärlekens ljus
i dödens mörker.
Tänd ljus

<3
- Bo Stterlind -

(null)
En ängel i glas och en ljusslinga i trollhasseln på balkongen. <3

Frimodighetens ljus
♥️

Taggar: #frimodighetens#ljus#regn#meningen#liv#död#slump#tändljus;

Kommentera inlägget här :