Vilsamt grå

publicerat i Allmänt;
Tisdag 2 november 2021 
(null)
Grå nyanser har också sin skönhet. Det är lite vilsamt för ögonen. Här ut mot havet. Stilla vatten. 

(null)
Blick mot stan

(null)
Men kolla! Mitt bland bruna löv och gröna blad i november: en Tusensköna! :-)

(null)
Utebelysning i vårt område :-)


(null)
Ja men just ja!!!

Det är ju klimatkonferens i Glasgow. Ett år försenad pga pandemin. Kan världens ledare komma överens? Ser alla allvaret? Vad händer sen? Förblir allt bara ord….??? (alla ledare är inte där…)
Från Expressen: "Flera framgångar har nåtts, däribland har flera länder enats om att skära ned på avskogning och utsläpp av metangas."

Men Greta o co tycker att det är "för mycket prat och för lite verkstad"….de har kanske rätt? 

Det har pratats mycket om skräck på senaste tiden. Jag har inget behov av skräck. Det räcker med den skräck som finns. Klimatförnekelse, konspirationsteorier och rasism…
(null)
Novembergrått i gamla hamnen

Tillvaron behöver inte vara ensidigt grå bara för att det är grått ute. Sätt färg på tillvaron eller vila en stund i rofyllt grått. Tids nog kommer stormarna, kylan och nederbörden. Mörkret är lite jobbigt att vänja sig vid tycker jag men det har gått förr så det går nu också. :-)

Jag har all respekt för dem som drabbas av höstdepression. Jag har själv varit där, mer än en gång. Gå varsamt fram. Ett steg i taget, en dag i taget. Du är och förblir Värdefull <3

Varsamt
♥️

Taggar: #vilsamt#grått#klimatkonferens#ord#höstdepressioner#mörkret#färg;

Kommentera inlägget här :