Abbatarer och en rocktant

publicerat i Allmänt;
Fredag 3 augusti 2021

Överraskning:
ABBA ger ut ny musik. 10 nya låtar…efter 40 år! Det ingen hade trott någonsin skulle hända! Modigt av de fyra. Tycker jag. Jag har hört lite av två nya låtar…det lät…mycket ABBA ;-) Rösterna håller. Soundet likaså. Otroligt! De  är ju fyllda 70+ alla fyra. Comeback vid den åldern! Fansen gråter av lycka. Och man ska aldrig säga aldrig! ;-)
Om jag är ett fan? Jag hade skivorna, jag gillade Frida mest, men det var egentligen först när jag såg filmen Mama Mia som jag på allvar började gilla låtarna. Jag är ju mer en "rocktjej" (okey, "tant" då :-) 

Ett nytt ord skapades i och med deras återkomst: "abbatarer" :-) Vilket fick mig att tänka på Avatarer. Filmen så klart men vad mer? Ursprung? Googlade. Detta är från Wikipedia: 

Avatar kan syfta på:

  • Avatar – inom mytologi, ett gudaväsens inkarnation i en människo- eller djurkropp
  • Avatar (ikon) – bild som representerar en användare på internet, exempelvis på webbforum
  • Avatar (spelarfigur) – en elektronisk representation eller visualisering av en person eller spelare inom datorspel och liknande
Och ett förtydligande av ursprung:

Avatar (sanskrit: avatāra = "nedstigande") är ett begrepp i indisk mytologi för ett gudaväsens inkarnation i människo- eller djurgestalt för att motverka det onda i världen. Konceptet används framför allt om Vishnus tio olika förkroppsliganden som samtidigt representerar tio tidsåldrar.

(null)
Höstglöd <3
En annan överraskning igår var att svenska fotbollslandslaget (herrar) vann matchen mot Spanien. Och de spelade så himla bra! Första matchen på evigheter som jag upplevde som underhållande. Tack för det! :-)

(null)
Höstens palett blir allt tydligare. <3

Nordlig vind. Jo, tack det känns. Och vinden ljuter mellan husen här. Men solen skiner! :-)
På inglasade balkongerna är det varmt :-)

Och så var det ju då fredag igen. :-) Önskar Dig en riktigt bra helg, vare sig du jobbar eller är ledig. Och om du är sjuk: var extra rädd om Dig! 

Andas!
Andas in
Andas ut

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #abbatarer#avatarer#överraskningar#rocktant#höstglöd#vinst#brafotboll;

Kommentera inlägget här :