Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 12 september 2021

(null)
När man kämpar i motvind kan både Ior och jag bli lite trotsiga mot omständigheterna.Då bestämmer vi oss: "Jag kan och jag vill". Så det så :-)


(null)
Min gamla barnkammartavla…:-)

Vi har ett gammalt skåp i växthuset. I en av lådorna hade en musmamma lämnat sina små barn…det var en mindre mysig upptäckt….:-(
—————

(null)
Det har regnat under natten. Luften är tung och fuktig. Mulet. Då står den där och lyser: Solrosen! Och ser man på, det kom med en liten insekt också :-) 

Den som fattas oss… (null)
Pavvo. Älskar den här bilden där han ännu är oborstad efter duschen…den där tofsen….<3

Kära Pavvo

Det har gått över två månader sen den där dagen vi tog farväl.

Trots att vi alla var överens, även du, att det det var dags. Att det var rätt.  

Känns ibland ännu smärtan av själva avskedet. Som ett stick i hjärtat. Det oåterkalleliga. Här i torpet vilar inte din kropp men din själ. Den är påtaglig. Den Är. En dag ska vi springa varandra till mötes. En dag av frid och glädje. Jag vet det. Jag känner det. <3

————-

Inför den nya veckan:

(null)(Från Fb)

<3

Tillit

♥️

Taggar: #söndag#musbarn#saknad#jagvill#jagkan#solros#införveckan;

Kommentera inlägget här :