Tisdagsjubel

publicerat i Allmänt;
Tisdag 7 augusti 2021

(null)
Vänskap är en fin form av kärlek. Dyrbar. Var rädd om den.  <3

Hösten
Alla har sina åsikter och känslor om hösten. Många är faktiskt positiva. Andra mår dåligt av den. 
Jag "roade" mig med att kolla höstvisor. Bland barnvisorna handlade alla om svampar. Utom denna som är en vers i en årtidsvisa av Alice Tegnér:
  
"Om hösten, om hösten, då är det allra bäst, 
då har vi så roligt och leka allra mest. 
Då få vi plocka äpplen och plommon, gula, blå, 
och så vi svänga om och runt i ringen gå."

Känner du igen den? Jag minns den från skoltiden. :-)
————-
(null)
"Jag vet att det finns tjejer därute"… Balder låter och försöker övertyga oss om att "vi måste gå ut"….fast att det inte är "dags" ännu… (blomman ska omplanteras så fort jag orkar)

Det är Kyrkoval i år. Har läst lite vad de olika nomineringsgrupperna vill med Kyrkan. I Fb dök det upp något märkligt som jag var tvungen att kolla upp. Skämt? Nej, då SD i en stad i Skåne, påpekar att: luciatåget leds av lucia, pepparkakan  är lika viktig i luciatåget som tomten, tärnan och stjärngossen."…Detta tillhör deras viktigaste teser. Jag undrar: vad har pepparkakan (gubben) med Bibeln och gudstro att göra???  Skratta eller gråta? Jag väljer skratta. Men okunskapen är sorglig…

——————
Till glädje för väldigt många: 29 september tas deltagartaken bort för evenemang (allmänna och privata sammankomster) både inom- och utomhus! Även avståndskraven mellan åskådare tas bort. :-) Kan nästan höra hur det jublas. :-)

Kom ihåg att Du är Värdefull!
Kom ihåg att det är starkt att våga visa sig svag! 
Kom ihåg att alla är perfekta, var och en på sitt sätt! 

(null)

Kärlek
♥️


Taggar: #tisdag#jubel#deltagartaket#slopat#kyrkoval#hösten;

Kommentera inlägget här :