Hoppet och kärleken

publicerat i Allmänt;
Fredag 15 april 2022
Långfredag 

(null)
På Stortorget Gävle. Visst är den fin!  En fredskrans.  (Bild: Gävle City Fb)
"Under samma himmel
Under samma sol
Under samma måne
Tillsammans för Ukraina"
 

(null)
Långfredag. Jesus på korset. Jag tycker att det här är en fantastisk målning. Den är så stark och "hisnande". Tyvärr vet jag inget om vem konstnären är. Kanske Du vet? :-)

Det är ju längesen jag målade men visar denna "gamla". 
(null)
Det här är min tavla med Jesus. En märklig tavla som bara "blev". Var och en får "tolka" den som de känner. För mig finns det både tragedi, katastrof och hopp i den. Och räddning. 

Lidandet. Smärtor. Sorg. En del av livet. Vi får alla en del av det. Och vi lär oss att leva genom det. Att leva med det. Men det är det svåraste som finns. Sår läker. En del sår tar lång tid att läka. Kanske ett helt liv. 
Vi behöver varandra. Vi behöver lyssna på varandra. Och ställa upp för varandra. Det lindrar. Och känslan att "jag är inte ensam", den hjälper. 
Världens stora katastrofer är svåra att ta in. Men vi gör det vi kan för att hjälpa i det lilla och i det stora.

Vi behöver en tro och ett hopp. På att kärleken är störst. Det kommer alltid en vår efter vinter. Livet segrar. 



(null)
Solros till Ukrainas ära.

Solros:  
Solros (Helianthus annuus) har fått sitt namn från grekiskans helios, som betyder sol och anthos Som betyder blomma. Solros betyder förnuft, framgång och storsinthet på blommornas språk. Gula blommor i buketten betyder "Du är solen i mitt liv". (Googlat :-)

Ser du konst i påsk? Äntligen är det utställningar igen och konstrundor! :-)

Äter du ägg i påsk? Bra! Det är nyttigt enligt de senaste rönen. :-)

Denna långfredag ser maken och jag framemot att få besök. En son, en sonhustru (sambo) och ett barnbarn. Kärlek! Liv! <3

Och solen skiner och det ska bli riktigt varmt under dagen! 

(null)
Och nu är han här, älskade Noah, sover så gott ute i vagnen. <3

Allt gott önskar jag Dig, kära läsare. <3
I morgon blir det lite "påsklekar" här på bloggen. Välkommen! 

Hopp, tro. liv
♥️




Taggar: #hoppet#tron#lidandet#kärleken#räddningen#jrsuspåkorset#solros#inteensam#noah;

Kommentera inlägget här :