Kan du vårorden?

publicerat i Allmänt;
Lördag 23 april 2022

Vaknar till ljudet av vårvindar. "Vårvindar friska, leka och viska". (?) Och ljuset, förstås. :-)
I påskas hade jag en lek med "påskord" här. Nu har jag satt ihop en lek med vårtema. Om du har tid och lust: kasta om bokstäverna och få "riktiga" ord. Facit längst ner i inlägget. Lycka till! 
 
1  bramasjar
2  korvlårnäs 
3. timsgölnänns
4  pavipist
5  gallersopkillen
6  äladressä
7  solgästflobons


(null)
<3

KD:s ledare vill att polisen ska skjuta skarpt. De borde skjutit och skadat islamisterna…Hon har sagt mycket dumt, hon Ebba, men det här senaste är ju totalt omdömeslöst. Att vi har en partiledare i vårt land, som kallar sig "kristen" och som verkar sakna all kunskap om kristendom…det skrämmer mig… :-(

All eloge till poliserna! 

Nu har jag varit ute. Hm…de här vindarna varken viskar eller leker…de är kalla, hårda och dånar…men solen skiner! :-)

(null)
Det blir nog inte så mycket jobb i "trädgårdstäppan" idag. Men självklart gör maken och jag som Kerstin och Lasse, vi fortsätter jobba. En annan dag. ;-)

(null)
Vårstjärnor på grannens tomt. De lyser så vackert  blåvioletta i solskenet. <3 De öppnar sig mot solen. 

Dagens kloka: "Vad man än vill ha uträttat i livet, så är det en dålig start att börja med att blunda för fakta."
 - Arnold Ljungdal -

En fortsatt fin helg önskar jag Dig! 
Varmt välkommen tillbaka hit <3

Kärlek
♥️


Facit: 
1 majbrasa 
2 vårkänslor 
3 snösmältning
4 vitsippa
5 pollenallergisk
6 sädesärla
7 fotbollssäsong







Taggar: #vårord#vårlek#ordlek#solros#ebba#omdömeslös#vårstjärnor#trädgårdstäppa#hårdvind;

Kommentera inlägget här :