Färgglädje

publicerat i Allmänt;
Söndag 24 april 2022

Vi tar en lång "sova-slöa-förmiddag". För att vi kan och för att vi får ;-) Och behöver. Tacksam över att vi kan och får. Tacksam över att vi har möjlighet att välja. Det där med "får" har att göra med fördomen att det är lite "syndigt" och fel att vara lite slö, ibland. Lite "lättja". Om jag hade varit en "slö" eller "lat" person hade jag aldrig gått in i väggen ett flertal gånger som jag gjort…

I ärlighetens namn ska sägas att maken klev upp lite tidigare än vad jag gjorde….:-) 

          
(null)
Solros till Ukrainas ära. <3 (Bild från en inredningstidning)

 En strof ur Uno Svenningsons fina låt "Under ytan":
"När jag ser all den ondska som vi människor släppt lös
Det meningslösa lidandet
Då har jag svårt att förstå att alla har vi varit barn och hjälplösa nån gång
Älskat utan gränser
Älskat utan tvång
Under ytan är vi alla små
Under ytan kan en god själ förgås"


Jag läste en intervju med Brynäs herrlags coach Miko Manner. Han har sin egen filosofi om ledarskap och han tror på godheten i människor….<3 Glädje och samarbete. Hjärtat. <3 Det finns såna ledare! Fler än han, hoppas jag! 

———————-
En temadag som gick mig förbi var Jordens Dag i fredags 22 april. En dag som 1970 kom till för att uppmärksamma världens miljöproblem…En sån viktig dag fick inte mycket uppmärksamhet i media. Eller? Är det bara jag som missat?  På Jordens Dag 22 april 2016 undertecknades Parisavtalet…

————————-
Nu till lite "plastig historia". Här i torpet finns "grejer" som minner om min uppväxt. Som äggkoppar t ex. :-)

(null)
70-tal? 

(null)
60-tal? 
Nej, jag är ingen samlare. Det här är sånt som används nästan dagligen. :-) Färgglad plast. 

———————-
I Frankrike är det valdag idag. Jag är inte så insatt men hoppas att sittande president vinner. Motsatsen, högerextremistern vinner,  skulle innebära fara för hela Europa, om jag förstått hennes nationalistiska budskap rätt. 

————————-

(null)
Lite "blomsterfantasi". Från 2016. :-)

Inför den nya veckan önskar jag Dig allt gott! Glöm inte att unna dig något du tycker om. :-) 

Hjärta
♥️









Taggar: #jordensdag#färgglädje#underytan#människansgodhet#plasthistoria#äggkoppar#fransktval;

Kommentera inlägget här :