Kamp och medkänsla

publicerat i Allmänt;
Tisdag 26 april 2022

Tema: promenadens dag
Har du promenerat idag? 
Jag älskar att vara ute och gå. Och jag börjar så smått få upp farten. Förr var snabba promenader min grej. Men under 
utmattningsåren fick det bli till att strosa. När man strosar hinner man se och uppleva mer, men att gå fort är bättre för hjärtat. :-) 
All respekt till alla som kämpar med värk, utmattning, handikapp…Ni är hjältar! Jag vet hur det är när kroppen inte vill. Jag vet hur det känns när benen och ryggen vägrar. När motion var att ta sig långsamt och med hjälp, från sovrummet till toaletten och tillbaka igen. :-(
Långsamt går också framåt! De små stegen är ibland de stora stegen. <3
 

(null)
Solrosbild (ur tidningen Nära) Till Ukrainas ära. 

(null)
Buddha Doodles Facebook. <3
Låt oss hålla fast vid medkänslan i våra hjärtan. Dela med oss av den. Så att den växer. Kanske kan den t o m öppna några hårdhjärtade och populistiska politikers och ledares hjärtan? Kalla mig gärna naiv men ändå…

Medkänsla fanns i alla högsta grad med under Världsförälder-galan igår kväll. <3

Det var QX gaygala i går kväll också. Den kan man se på TV4 på fredag kväll. :-)

(null)
I år är han ensam om att vakta gården  <3

(null)
Penséerna trivs bra ute :-)

(null)     
<3

En död bofink låg på gräset idag. Så fin. Räven har varit på besök också. Om det har något samband det vet vi inte. 

Var rädd om Dig! 

Medkänsla
♥️

Taggar: #promenadensdsg#strosa#solros#panseer#medkänsla#fjäder#ensam;

Kommentera inlägget här :