Äntligen!

publicerat i Allmänt;
Tisdag 30 augusti 2022

När man äntligen bäddat och kan krypa ner i sängen för att sova strax efter 01.00 då kommer insikten: vilket drama vi varit med om!

8 timmar försenat kom vi äntligen till ön. 

Försöker sova men är på något sätt övertrött och kroppen "gungar" fortfarande. ;-) Glad att jag inte har anlag för sjösjuka. Men det var inte lätt att gå rakt fram, än slank man hit och än slank man dit…ljuden av motorer, slammer, vibrationer, helikoptrar som evakuerade passagerare…ekar fortfarande i skallen…

Nej, jag var inte för ett ögonblick rädd eller ens orolig. Det var inte på vår båt som det var någon fara. Värre var det för de som var på färjan som brann. Men det ordnade sig. Till slut kunde fartyget gå för egen maskin. I sista stund. det var på väg att driva rakt in på Fårö och bärgaren kom lite väl sent…

Flera gånger upplyste vår kapten oss om att han följer sjölagen: man hjälper alltid ett fartyg i nöd. 

Det som förvånar mig var idag när jag läste om evakueringen, att det var vuxna som trängde sig före barn…:-(

Hoppas att alla som var ombord på den skadade båten mår bra idag. Det måste ha varit en skräckupplevelse. 


Nu är vi på ön. Det är morgon. Återhämtning står på schemat. ;-) Andas havsluft och bara "vara". 


Inlägget skulle naturligtvis innehålla bilder…det är inte fixat… :-(


Eftermiddag: 

Vi har besökt gamla favoritplatser idag. Högklint med sin fantastiska utsikt över havet. Havet som brusar starkt  idag. Och naturligtvis var vi till Gnisvärd fiskeläge. Vandrade runt lite.  

Men först vandrade vi ner till stranden här. Äntligen här igen! Älskade Tofta. Mitt andra hem på jorden. Känns så härligt! 


Alla har vi väl våra favoritplatser här på jorden. Vilken är din? :-)

Kväll: det blev en tur till idag. Till Koviks fiskeläge. Och nu gråter jag nästan över att inte kunna lägga upp de fina fotona jag tog…

Äsch! Vad sur jag blir! 

Ha det gott! 

Gotland
♥️

Taggar: #dagenefter#mittandrahem#ingabilder#härligt#äntligen;

Kommentera inlägget här :