Fullmånen

publicerat i Allmänt;
Lördag 13 augusti 2022

Jodå, jag "smög" ut i den tysta, stilla augustinatten. Runt midnatt. Fullmånen hade dykt upp i molntäcket och lyste upp gården.  (null)En utebelysning har jag bakom mig, därav den "mystiska" skuggan ;-)
Att plåta månen denna natt, var….svårt. Och något meteorregn såg jag inte. Men men, det var lite läckert ändå att stå ute ensam på gården i mörka natten. :-)
(null)
Lite magiskt var det ju ändå…:-) Och vackert! 

**********
 
Det fria ordet. Salman Rushdie….en vansinnig attack på honom och det fria ordet…:-(
——————-

(null)
Den gamla rostiga hinken har fått en ny uppgift :-) (null)Balder vaktar gården <3
Jag sätter mig i skuggan denna varma dag. Skönt i svala vinden. Solhatt på i solen. :-)
——————-
Historiskt VM-guld i laghoppning till Sverige! Grattis och wow!!! <3  
***********
Avslutar med denna idag:
(null)
Wisti :-) 
Jag behöver sån här satir i denna konstiga och förvirrande tid :-)

Var rädd om Dig och tack för att just Du ville titta in här! 

Må gott! 
♥️

Taggar: #fullmånen#satir#värme#midnatt#friaordet#vmguld;

Kommentera inlägget här :