”Glöm inte att skratta”

publicerat i Allmänt;
Tisdag 9 augusti 2022

Jag antar att jag inte var ensam om att se dokumentären om Sven Melander? Trodde att jag skulle gråta och skratta men det blev mest skratt och en känsla av vemod. Saknad. Tack Sven för alla skratt! 
"Ta hand om er och glöm inte att skratta"
- Sven Melander -
Äkta skratt är livsnödvändigt, tror jag. Det håller bitterheten borta. 
(null)
Stjärnsund :-)

Trodde att jag skulle ha större behov av vila, igår,än vad jag hade.Desto större är behovet idag. Och vilar gör jag till viss del, ute i solen och värmen, i hängmattan. Tankarna (svårt att vila från dem, då måste man kunna den ädla konsten att meditera) virvlar iväg. Vi har snart val i Sverige. Jag tycker att det är för mycket "Trump" över valrörelsen. Lögner och "hitte-på", främst från höger. Var och hur landar dessa lögner hos oss väljare? Olika förstås. Otäckt många bryr sig inte. Det skrämmer mig. 
(null)
Från Fb. Två kämpande, kunniga, modiga, sanna kvinnor. 
Vi kan också göra skillnad. Söka kunskap. Göra val efter hjärta och sunt förnuft. Av kärlek till oss själva och våra medmänniskor. <3
(null)
Våra hortensior har ändrat färg flera gånger under sommaren. Det här är "augustinyansen" :-)

(null)
Promenad till ängen igår eftermiddag. Ljuset blir så speciellt nu i augusti. 

I morgon ska jag hämta ut mina nya glasögon. Det känns kul. :-)
Så från min egen vrå i paradiset… (null)
…….säger jag: ta hand om Dig! <3

Skrattet
♥️

Taggar: #skratta#svenmelander#trumpfasonef#lögner#val#påverka#hängmatta;

Kommentera inlägget här :