På mitten

publicerat i Allmänt;
Tisdag 16 augusti 2022

Jag möter denna dag ungefär "på mitten" ;-) Sömnlös natt slutar i morgonsömn.
 Möts ute av en kompakt värme. 
Åskan mullrar och dånar men inget regn.  
Eller jo, nu kom regnet… eller? Inte många droppar… 

(null)
Vår Klematis är alltid lite sen men alltid lika välkommen. :-)

(null)
Paprika. :-) Knubbig och med fin "rosett" . God. 

Hungersten. Vad är det? Enligt Wikipedia är det:
"En hungersten är en sten som vanligtvis ligger djupt under vattenytan, men som blir synlig vid torka och lågt vattenstånd. Hungerstenar är ofta dekorerade med text och bilder och fungerar som minnesmärken  för svåra år och som varningar för hungersnöd. De restes i Tyskland och i tyska bosättningar i hela Europa under 1400- till 1800-talen."
Nu när det är sån torka i Europa och vattennivån sjunker är de synliga igen. Enligt folktron är inskriften varningar. Som en massiv sten i floden Elbe med texten: (översatt) "Om du kan se mig, gråt då".

Ja, för mig räcker det att få vissa politikers dumheter flinande mot mig, för att fälla tårar…klimatförnekarna…

(null)
Våra pelargoner har några år på nacken men de blommar och blommar denna sommar. Tacksam :-)
(null)
Öppnar sig för solen och livet. Skönhet. :-)
Jag kan inget om pelargoner, jag bara "har" dem. Men det vore kul att veta lite. Det finns ju så otroligt många sorter. Såg nyss en bild på en näpen sort som heter: "änglapelargon". :-)

Dagens kloka: 
"Vad man än vill ha uträttat i livet, så är
det alltid en dålig start att börja med att blunda för fakta."
- Arnold Ljungdal -

Onsdag imorgon. Jag måste fixa "en grej" och jag har inte blundat för fakta. :-)
(null)
Precis :-) Man kan också säga: "det var en gång..och den var krattad"…;-)

Gå varsamt på din livsväg. <3

Kärlek
♥️

Taggar: #åska#påmitten#pelargoner#klematis#paprika#hungerstenar#klokaord;

Kommentera inlägget här :