Välkommet

publicerat i Allmänt;
Tisdag 23 augusti 2022

Sensommar och höst är positivt på TV-fronten. En del "favvoprogram" startar igen. Som igår. Första avsnittet för säsongen av "Det sitter i väggarna". Ett program att fascineras av, att bli glad av, att få idéer av ;-)
Så välkommet! 
(null)
I gamla stugans kök. Det gamla "fina" ska synas, tycker jag. :-)

Hur många gånger man än varit på Gotland så finns det ändå platser man inte besökt. Kanske har jag besökt några som barn som jag inte minns? Sen finns ju alla dessa favoritplatser som man alltid vill återvända till. Nåja, allt beror på väder och vind. ;-) Men jag studerar i alla fall denna bok och hittar platser där det passar att vandra med hund. :-)
(null)

I övrigt vilar jag, skovet är inte över. 
Det där med att vila kan ju innebära en hel del :-)
(null)
En hel lista…;-) Underbara "Brodera ut texten" Från Fb. 

Skolorna har startat igen. Har läst så många insändare, inlägg, kommentarer om hur jobbigt många barn har det i skolan. Den förbaskade mobbningen och den hårda konkurrensen. Det är så fel att barn inte med glädje och förväntan går till skolan. Ledsna, rädda, sårade…I skolan lär man sig inte att samarbeta, man lär sig konkurrera. Lär man sig något om alla människors lika värde? Är man lyhörd för elevernas olika villkor och möjligheter att ta till sig kunskap? Ser man det rädda, ledsna barnet? 
Jag har så många frågor och funderingar, trots att jag inte längre är aktiv inom skolan, varken som personal eller förälder. Det gör ont att tänka på alla som mår dåligt…
I övrigt: Jag är för friskolor men inte religiösa eller marknadsskolor. Det är av erfarenhet som jag tycker så. Har skrivit mycket om detta förr här så nu räcker det. :-)

(null)
Den färgnyansen…love it :-)

Till slut: 
(null)
<3

Var rädd om Dig! 

Mod
♥️

Taggar: #välkommet#detsitteriväggarna#skolstart#mod#skov;

Kommentera inlägget här :