Gåta, Skönhet och Hemlighet

publicerat i Allmänt;
Söndag 21 augusti 2022

(null)
Kan du se vad detta är? :-) Det är svårt….droppar på "något"…något som inte ska ligga ner, något som ska vara både inne och ute på samma gång, något som är en form av skydd… svar längre ner…

(null)
Gårdagens kvällspromenad gick till sjön. Där njöt vi som många gånger förr, av den hisnande skönheten vid solnedgången. <3

(null)
Stilla. Varmt. Tyst, förutom en hund som skällde till lite.
(null)
Trolskt var det också denna kväll. Älvorna dansade. 
(null)
Hemma på gården. 

För flera veckor sedan skrev jag att jag höll alla tummar för att en dröm skulle uppfyllas. Jag tillät mig att låta det vara en "hemlis".
Snart, mycket snart, kommer drömmen gå i uppfyllelse och längtan nå sitt mål. Vi ska resa till Gotland. Det blir ett litet "test" för mig. Klarar jag av en längre resa? Min själ klarar det, men kroppen? Hoppas!  Ingen "sol och bad-resa", hösten är på ingång. Det blir en "känna av tång och saltahav-resa".En "hälsa på släkt och vänner-resa". Krama raukar och njuta av utsikter, vandra i Visbys medeltidsgränder. Allt om vädret tillåter. Balder ska med. Bara det är ju ett äventyr…:-)

(null)
<3

"Gåtans" svar: ett myggnät i ram som låg på marken. Det blev ett sånt läckert mönster med regndropparna. :-)

I natt går söndag över i måndag. En ny vecka börjar. Jag tillönskar Dig en fin vecka. 

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
<3

Längtan
♥️








Taggar: #gåta#skönhet#sjön#solnedgång#hemligheten#klaraav#gotland;

Kommentera inlägget här :