Visdom och ödmjukhet

publicerat i Allmänt;
Tisdag 18 januari 2022

Klockan är strax efter 5 när jag går upp för att ta tablett mot värken. Kollar mobilen. Kollar Instagram. Bild på Natthiko. Läser texten. Han har lämnat jordelivet. Tack för all visdom du delade med dig av. Och glädjen Och Kärleken.Ödmjukheten. Tacksamheten.   Nu är du på nya äventyr i en annan dimension. <3 Klart lyser ännu ditt ljus <3
(null)
<3
Ur boken:
(null)
Rekommenderar varmt denna bok. <3

~~~~~~~~~~~~~~
Jag har skrivit mycket om fakta och en del om vetenskap på senare tid. Och ja, det är viktigt för mig. Men det betyder inte att jag inte har fantasi eller att jag ifrågasätter mina egna andliga upplevelser.Inte heller andras upplevelser.  Allt kan inte förklaras av vetenskapen. Det är bra  :-) För allt går inte att mäta, väga eller på annat sätt bevisas. 
Men lögner måste ifrågasättas. I min verklighet. I mitt varande. 


(null)
Balder är "kärlekskrank" just nu. Det är faktiskt jobbigt för hans närmaste omgivning, dvs för maken och mig. Det är ett "ylande" och "pipande" och "ska vi inte gå ut igen?", hela dagarna. "Någon" hunddam därute löper…Balder går med nosen i backen och "markerar" hela tiden…
Jaja, vi har stått ut förr, vi gör nog det nu också…;-)


Det finns mycket i Natthikos bok som jag vill citera. Börjar med dessa ord som inte är hans men ändå: 
"Kunskapen är stolt över allt den vet. Visdomen är ödmjuk inför allt den inte vet."
<3

Fortsätt varsamt på Din livsväg. <3

Visdom
♥️

Taggar: #nitthiko#ödmjukhet#enannandimension#ljuset#kärlekskrankhund#visdom#kärlek;

Kommentera inlägget här :