När man fotar en tavla…

publicerat i Allmänt;
Måndag 24 januari 2022

Frufridagen :-) Nej, det betyder inte att vara "fri från frun"…det betyder att män ska göra "kvinnogörat", alltså hushållssysslorna…Infördes av Lennart Hyland i början av 50-talet. Är helt säker på att min mamma aldrig hade en sån dag..
 

Jag satte mig ner för att fota en tavla…
(null)
"Hej matte!" Sötaste Balder! :-D

Det är en sån här dag:
(null)
(Brodera ut texten) 

Nä, skojar bara. Men vissa dagar är jag "bara på sånt där humör". :-)
Men ett beslut som jag tog för en tid sen tror jag är ett bra beslut. :-)

Dagens promenad vid havet:
(null)
Wow, vad det glittrade på isen, som diamanter.

(null)

Igår kväll var det så där förföriskt vackert på himlen vid solnedgång igen. Men jag tog inte foto denna gång. Bidrar med denna istället:
(null)
<3

Tänk vad många "men" det finns..läser WHO:s glädjerapport om att pandemin snart är över! Känner ett litet spirande hopp…MEN…det kan ju dyka upp ännu en variant…varnar experterna…:-(

Det finns inget förbud mot att hoppas! :-)

Du kommer väl ihåg att du är Värdefull? <3

NAMASTE 
♥️

Taggar: #frufridagen#glittrarsomdiamanter#beslut#hoppet#balder;

Kommentera inlägget här :