Orka?

publicerat i Allmänt;
Onsdag 12 januari 2022
"Marsipanens dag" ( kanske lite ovidkommande men ändå :-)

Årets första partiledardebatt i riksdagen idag. Några kulturarbetare är där för att lyssna. Bland andra Lisa Nilsson. Lika frustrerad som de andra, gör hon sin röst hörd. Inget i debatten handlar om kulturen och dess överlevnad i dessa tider…

Det är en komplicerad situation i vårt land nu…
Jag är rädd för vad all frustration kommer att leda till…
Och nej, jag har inga förslag på åtgärder. Jag kan bara lita på "experterna"…de riktiga experterna alltså…önskar bara att de var lite mer överens… :-( 
Ett för  ögat osynligt litet virus, har ställt till med en väldig frustration…och en hel del sorg..över hela världen. 




(null)
Precis…
Är inne i ett jobbigt skov igen…

Jag skrev om vintermagi häromdagen. Hm..inte så mycket av det idag med plusgrader och snö som faller från taken…Det känns nästan som vår…?
Norröver är det varning för "stökigt väder". Stora regnmängder och blåst 

(null)
Men solen skiner och himlen är ljusblå :-)

(null)På lördag är det Tulpanens dag. Jag har äran att redan idag njuta av dessa skönheter <3

Ska jag skriva om elpriserna  ("elchockerna") också? Nej…:-( Det är för mycket bedrövelser nu…
Jo, en sak vill jag tillägga, jag som samlar nya ord. "Strömstöd"…. Kan en del få…

Nu vila…samla kraft..jodå, jag knaprar vitaminer och sköter om mig, om någon undrar…men jag har fibromyalgi…:-(
Trots allt kan jag konstatera att jag är skör och stark på samma gång. Och jag är långt ifrån ensam om att vara det…

Kärleksenergi
♥️




Taggar: #strömstöd#orka#frustration#kulturarbetare#riksdagen#skörochstark#tulpaner#vårkänsls;

Kommentera inlägget här :