Fixar

publicerat i Allmänt;
Lördag 29 januari 2022

Nej, jag vet att jag inte ska klaga…på vädret…för det är så många som har det mycket värre idag…Regnigt här. Storm i syd och väst. Hu! Men det är gul varning här för "vind i kombination med snöfall"….jaha, du januari…inte mycket till skön vinter du bjöd på…

(null)
"Vädret räcker vi ut tungan åt" :-D

Jag letar i mobilens album efter snöbilder i slutet av januari månad. Får gå ända till 2019 innan jag hittar ett:
(null)
Pavvo <3 i snö 27 januari 2019

(null)
Tja, 29 januari 2020 var väl inte så vintrig heller ;-)

——————-

Handboll! Är den sport som får mig att säga  om och om igen: "varför plågar jag mig med att titta? Varför utsätter jag mig för denna spänning?" Med facit hand vet man: "vi" kan vinna! Och så vann "vi"!!! Yeah!!!

Handboll är en snabb sport som svänger hela tiden. Och tiden känns ibland lååång, ibland för kort. Matcher som avgörs i sista sekunderna…vilka nagelbitare! Tack Sverige! Ni är fantastiska!!!

—————

Vad gör vi en sån här regnig lördag? Jo, vi "fixar" lite. Har världens sämsta garderober. Så vi får pussla och trixa för att hitta praktiska lösningar. För hur mycket vi än rensat ut och bort så har vi ju ändå en hel del som måste få plats i garderober och skåp. Alternativet med kartonger eller backar på golvet i rummen är ju inte vare sig snyggt eller praktiskt. Var det någon som sa "men källaren då"? Skämtar du? Om det är något vi lärde oss 2021 så är det att källarförvaring är riskabelt! :-( Garage i källarplan likaså…

Så vi pusslar vidare…:-)

(null)
I måndagens solsken hittade jag denna "hen-båt". :-) En annorlunda kombination. ;-)

Var rädd om Dig! 
Gå inte ut i storm! 
Allt gott önskar jag Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #fixar#pusslar#regn#snö#storm#januarislut#handboll;

Kommentera inlägget här :