Konstiga drömmen

publicerat i Allmänt;
Söndag 10 juli 2022

Jag drömde en konstig dröm nyligen. Jag drömde att jag höll på med att fixa en sallad till många människor. Vilka människorna var vet jag inte riktigt men det var några kvinnor med barn i alla fall. De var i ett rum och väntade. Jag stod i ett kök. Jag letade efter en stor skål att ha salladen i och började fixa ingredienserna. Men hur jag än höll på så minskade salladen och skålarna blev mindre och mindre….så hör jag en mamma säga: "nej, nu kan jag inte vänta längre, nu går jag". Jag minns känslan av misslyckande…
Jag vet vad drömmen symboliserade. Min egen känsla av otillräcklighet…

(null)
Nysört. Så söt. :-)  Varför den har fått det namnet vet jag inte. 

Noah är nu "tillbakalämnad" till föräldrarna. Så mysigt att ha honom här. Han vaknade klockan 21 igår kväll. Han visste vad klockan var slagen. Fotbollsmatch! Så vi såg tjejerna spela oavgjort mot Nederländerna, tillsammans. Sen somnade han om. :-)

(null)
Kaos verkar vara ordet denna sommar. Passkaos, flygkaos, kökaos, tågkaos…. 

Att det är semestertider är det inget man kan tveka om när man ser trafiken på E4:an…ett aldrig sinande pärlband…
Önskar Dig en fin vecka! 

Räcka till
♥️

Taggar: #otillräcklighet#nysört#fotbollsmatch#oavgjort#kaos;

Kommentera inlägget här :